ESCaperucita & Little Flying Hood
multidisciplinary project installation view at the X Havana Biennial Havana, Cuba 2009 The project consisted of 26 prints on paper, a single-channel video, and an intervention with adhesive vinyl on the façade of the building. The prints depict the journey of the two characters as they encounter problems in midair, somewhere in the Caribbean. Text becomes noise, signals, dialogue, turbulence, factual data and thoughts. This multi-referential and bilingual narrative depicts a mindscape where language, displacement and simultaneity play a central role. The video, titled Amphibian Mode, follows the journey as the characters plunge into the ocean. The SOS signal on the façade of the building seems to be the same that the characters sent out from the land where they presumably arrived. It loops the story back to its starting point, since this is the same signal that the characters encounter at the beginning of the story. An artist book, a catalog with a companion essay by José Quiroga, and a series of limited edition portfolios were also produced as part of this project. El proyecto consistió de 26 impresiones sobre papel, un vídeo monocanal, y una intervención con vinilo adhesivo en el exterior del edificio. Las impresiones sobre papel narran la historia de dos personajes y la turbulencia que encuentran volando por el Caribe. El texto se convierte en ruido, señales, diálogo, turbulencia, data y pensamientos. Esta narrativa bilingüe y de múltiples referencias nos presenta un paisaje mental en el que el lenguaje, la dislocación y la simultaneidad juegan un papel central. El vídeo, titulado Amphibian Mode, continúa la historia luego de que los personajes caen al océano. La señal en clave Morse en la fachada del edificio parece ser la misma que los personajes envían luego de llegar a la costa, completando el ciclo narrativo, ya que es la misma señal que perciben al principio del cuento. Como parte de este proyecto también se publicó un libro de artista, un catálogo con un ensayo de José Quiroga, y una serie de portfolios de edición limitada. |